Sunday, January 21, 2007

Go with the flow.

Det er nettopp det jeg gjør- følger strømmen. Jeg har fått meg blogg. Hvorfor? nei, hvem vet. Kanskje litt fordi jeg ikke har så altfor fryktelig mye bedre å gjøre.

Annet enn kanskje å øve til naturfagsprøven vi har i morgen. To nydelige kapitler som handler om noe som sånn ca kalles stråling. Som kanskje har noe med verdensrommet å gjøre. Og kanskje var det noe med radioaktive stoffer. Dessverre forsov jeg meg den gangen vi hadde om det. Så atomene og sånt henger litt i løse luften og er små grønne klumper. Så...hvis man forstår, naturfag er ikke akkurat min sterke side. Jeg skjønner null. Minus null.

Og da kommer det til at folk kanskje tror jeg fisker etter komplimenter. For i følge folket, forstår jeg en hel del. Og det kan så være. Jeg mener ikke at jeg er dum. Selv om jeg sier jeg forstår null. Det er bare det at i min verden blir ting lett forvirrende med mine egne tanker svevende rundt. Selv om de er svært så logiske så langt som i min verden angår. De passer bare ikke alltid inn i resten av verden.

Sånn som meg kanskje. Jeg passer ikke alltid inn i verden. Jeg tror kanskje ingen passer inn i verden alltid. Det er en sånn balanseting. I naturen og sånt. Noen mener det er en mening bak alt. At alt passer sammen på en eller annen merkelig måte. Men jeg tror ikke det jeg. Jeg tror ikke verden er så perfekt som alle skal ha det til. Jeg tror egentlig ikke det er en mening bak ABSOLUTT alt. Jeg tror ihvertfall ikke det i dag. I dag tror jeg at noen ting rett og slett er tilfeldig. Og noen ting er bare fucked up. For å si det på den måten.

Men så er mine tanker kanskje bare en unnskyldning for at jeg ikke er perfekt også da. Noen ganger er det deilig å bare gi faen. Go with the flow, liksom.

1 comment:

Maren said...

Lille frøken optimist.

Jeg vedder på at du eier i naturfag:)