Monday, January 22, 2007

Bestemoren min har mobil.

I dag har det skjedd en hel del masse. Føler jeg. Å våkne og stå opp fungerte fint. Mobilen min lager lyd igjen etter å ha vært syk en liten periode på ca en ukes tid, for de som lurte. Men nå er den frisk som en zebra. For zebrateipen er også tilbake på, kanskje ikke fullt like fint som før, men den er da der.

Og hva som er nytt på mobilefronten er at bestemoren min har fått mobil. I bursdagsgave fra bestefaren min. Hun ble fortryllende glad over å få sin første oppringning av meg og min søster da vi skulle si gratulerer med dagen, og ble lykkelig overrasket da hun tilogmed klarte å trykke på riktig knapp for å svare. Hun lo. Det var kos.

Og sånn ellers i dag? JO, i dag har vært en fantastisk fabelaktig dag som var helt strålende morsom og dødskul!! For jeg hang med mishmash i byen og vi var på trommebutikken og jeg har fått kjøpt meg pad og alt, sånn at jeg kan tromme overalt hvorenn jeg går. Og i tillegg slapp jeg to timer fransk og en studietime, ettersom jeg skulket for å henge med mishmash! Så det var strålende nydelig.

eller...NEI.

Ikke akkurat. For folk ble sure. Litt for skummelt sure. nei, for skulking. det er no hærk barn! Det må dere for all del ikke gjøre! Livet skal jo tross alt ikke være et lykkelig morsomt sted der folk er glade og koser seg. Tenk så ille DET hadde vært.

Så derfor, flink som jeg er, og realistisk som the real world er, har dagen min gått litt mer slikher: jeg har hatt naturfagsprøve, der jeg skrev noe som minnet mer om et eventyr i min verden, jeg ble nesten drept da jeg bestemte meg for å skulke (som da ble nedstemt og omgjort av mine Å SÅ HYGGELIGE venner), jeg måtte koste gulv og ganger ettersom klassen vår er ryddegruppe på skolen denne uken og siden ingen andre gidder gjøre en jæævla drit så gjør jeg det, og jeg måtte slite meg gjennom to timer fransk.

GHAA, jeg er lei av fransk! Jeg hater fransk. Jeg synes at hvis jeg skal lære fransk så skal jeg lære fransk i Frankrike. For dette hjelper null. Det å lære fransk i norsk skole. Jeg forstår litt grammatikk. Jeg kan bøye verb og ord jeg ikke forstår hva betyr. For sånn er jeg.

Og når man snakker om grammatikk. Jeg har norsk prøve i morgen. Om nettopp grammatikk. OJSANN. Tenk hvordan det skal fungere da dere. Meg. Norsk. Grammatikk. Det funker ikke fullt så fint. det. liksom. jajaa. hasha hasha. Kan det bli verre en naturfags- eller engelsk-prøven forrige uke, kanskje? Neei. tror ikke det ass. Da er det ille da. Da blir det flaut!

Og la oss tenke gjennom dagen, har julie gjort noe dumt i dag og, bare som en oppsummering av dagen. hmm. jeg har jo ikke nevnt noe spesielt ennå. men høm.

OJSANN.

Jeg har visst klart det igjen jeg.
Mamma sa til meg i går: "Julie, du vet, du MÅ ikke kjøpe noe i hver butikk du går forbi..."
Hva skjedde så i dag? Jo, for jeg hadde en time pause mellom dansetimene, så etter klassisken gikk jeg på storsenteret.
Der er det 70% salg på Accessorize for tiden.
Det er min yndlingsbutikk. For å kjøpe vesker hvertfall.
Så hva skjer da? joo. julie har kjøpt seg ny veske.

Og så løp jeg (les gikk jeg, for jeg løper ikke. med ENESTE unntak -gjennom skogen på vei til bussen om morgenen) videre til jazzen. Og danset den timen også uten sko, for de hadde jeg glemt for andre mandag på rad. Også var jeg hjemme rundt halv ni. ish. Så jeg var ikke hjemme mellom 07:10 og 20:30. ish. aktig. ca. tror jeg. det er ihvertfall over 12 timer. JESS. jeg går teoretisk matte.

No comments: