Tuesday, October 23, 2007

Utsagn

Mimble syntes visst mine tidligere utsagn var fornærmelser.
I dag var jeg anti-outspoken. Men jeg burde kanskje vært det.
Da kunne jeg ha fortalt hatobjekt at 'spøken' til personen bare ble repulsive med tanke på hvem som ytret den, og at nei, den var ikke morsom, den kunne kanskje muligens vært bittelitt morsom hvis den hadde blitt sagt for tre måneder siden av en annen person og til andre personer!
Og hvis personen gjør det den tydeligvis har tenkt til, er det dummere enn noen tidligere kunne ha trodd.
1. man spør ikke om det!
2. man spør ikke den personen om det!
3. den personen vil ikke høre det fra deg!
4. den personen vil ikke høre det fra noen!
5. ingen vil høre eller se noe til det fra noen, spesielt ikke deg!

Mitt budskap til verden: TENK!

Og altså - en fornærmelse er ikke en fornærmelse før det blir sagt rett til personen. Og det må menes. Dypt. Og være ordentlig slemt og rett ut med begrunnelser.

Lykke til!

No comments: