Tuesday, January 22, 2008

Dans gjennom livet!

Jeg har verdens styggeste føtter. Sånt skjer når man danser. Eller - sånt skjer når man danser moderne.

Vi har nemlig en rulleøvelse.
Som vi må gjøre barbent for ikke å skli.
Det ender med brannsår..
AU. og IU.

MEN! så går man over til å ha klassisk (hvor skoene gnager over ditt nyanskaffede brannsår, og skoene faller fra hverandre, så du virkelig kunne ønske du hadde med deg den sportsteipen).
Bortsett fra det er det flott - spesielt når man skal leke mann- og kone-kaker. Da øver man på pas-de-deux, og løfter hverandre og greier. Heftig kult - se jeg flyr! med riktig teknikk og timing, kan man faktisk fly på en pinne!

Og så mimrer man tilbake på tider med sterke folk i løft, som gjør det hele dritgøy, og misunner de stakkars solistene littegrann, selvom de sannsynligvis har verre føtter enn deg etter endeløst med tåspiss-dansing.

=D

Dans er rett og slett fantastisk!

1 comment:

Simbelmynë said...

egentlig misunner jeg alle som kan danse, for det ser så fint og tøft ut.. men jeg orker bare ikke vise misunnelsen min:P